Den Gamla Vanliga Emelie..

Förut när jag bodde i Luleå så var typ internskämtet att jag var bäst:) Dagligen så kom jag typ med kommentaren : Jag är bra på mycket, men bäst på allt! Och svaret man fick var alltid värsta asgarvet!

Men förut var jag fan bättre på allt. Då visste jag saker som jag verkligen kunde säga att jag var bra på. Men nu känns det som att jag är osäker på allt.

Typ igår så skulle jag visa en bild jag gjort i PS åt kent, så tyckte jag det var jätteskämmigt för jag kände mig som värsta amatören. Nog för att det hela slutade med att han tyckte jag var duktig, men ändå..

Samma gäller jobbet, innebandy o.s.v När jag spelade fotboll så var jag säker för jag visste att jag var grym. Men nu är det typ kaos i mitt huvud för jag vet inte riktigt vad jag ska göra i alla spelsituationer. Och ni som känner mig bäst vet också att jag typ inte tycker det är nå kul om jag inte är "bäst" :P Men jag tror jag har mognat lite också, för jag kan som ändå tycka att det är roligt att spela innebandy, fast jag spelar i B-laget och inte är någon stjärna nå mer.. Men vem vet? det kanske kommer det också!

Fast det är klart innuti känns det ju fortfarande , den där känslan att jag tänker fan inte ge upp försen jag är på toppen! Aldrig.  Och det är ju bara jag själv som kan ta mig dit. Och jag brukar lyckas även om det kan vara med en stor näve tur på köpet. Men ang. innebandyn, så tänker jag aldrig ge upp, det är som den nya fotbollen för mig, kärlek säger jag bara:) Samtidigt som jag blir sugen på att ta fram fottidojjorna igen, bara för att få känna det där "jag är så jävla grym på det jag gör" igen..

Men jag försöker tänka positivt, även om jag inte är bäst, så kan jag faktiskt vara bra. Här är några saker som jag kan tycka jag är bra på:

* Innebandy : Jag har kämparglöd, och ger nästan aldrig upp. Och det är någonting som är viktigare än vad all teknik någonsin kommer vara, har man inte det kommer det aldrig att gå?? visstå, alla jag vet som är riktigt bra kämpar också på planen..

* Jobbet :  Jag ställer upp. Även om jag kanske inte är den som drar in mest pengar, eller är bäst på att städa, så ställer jag upp och kommer in och jobbar när ingen annan kan.

* Photoshop : Jag kanske aldrig kommer bli någon bigshot inom PS, men jag tycker ju det är roligt, och kan göra vissa imponerade med mina kunskaper. Och som kent kommenterade min bild igår: Det där kallas konst. Några ord som fick en viss miss mli att få blossande kinder.

Nu har jag försökt se lite ljus i mörkret och ge mig själv en klapp på axeln:) Sen finns det ju dom där sakerna som jag fortfarande vet att jag är grym i.. men jag skriver inte det här för att skryta, som vissa kanske kan ta det som? Utan det här är sådan jag är som person, kanske man kan kalla det perfektionist på något sätt?

Men okej, det är väl inte helt min stíl utan att dra ett litet skryt? ;P Jag tycker jag är jävligt grym på dansmatta:) Jag vet att jag är lång ifrån bäst, men det duger för mig:)

Nu ska jag sluta tråka ut er med mina tankar och hoppa i duschen!



Miieeeh

Kommentarer
Postat av: Pappa

För mig kommer du alltid att vara bäst!

2008-12-22 @ 13:00:22
Postat av: mli ooo

äääh du är säkerligen fortfarande bäst, mlip. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback